Güncel Haberler

Özgür Özel ve Ekrem İmamoğlu metro yolculuğunda buluştu – Son Dakika Siyasi Haberler

Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattının Ataşehir şantiyesinde incelemelerde bulunan Özel ve İmamoğlu’na, CHP TBMM Grup Başkanvekili Ali Mahir Başkar, Başkan Yardımcısı Sevgi Kılıç, Volkan Demir, Özgür Karabat, İstanbul İl Başkanı Özgür Çelik, Ataşehir eşlik etti. Belediye Başkanı Onursal Adıgüzel’e, Kartal Belediye Başkanı Gökhan Yüksel, Kadıköy Belediye Başkanı Mesut Kösedağı ve Beykoz Belediye Başkanı Alaattin Köseler eşlik etti.

İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin, Raylı Sistemler Daire Başkanı Ceyhun Avşar ve Raylı Sistem Projeler Başkanı Setenay Uludağ’dan projenin geçirdiği değişimler ve geldiği nokta hakkında bilgi alan Özel ve İmamoğlu, basın toplantısında açıklamalarda bulundu. boru hattı.

Tamamlanmaya yaklaşan projenin aynı zamanda tartışmalı finans merkezine de hizmet vereceğini belirten Özel, şöyle konuştu:

ÖZEL: “BU KADAR HIZLI İLERLEMESİ MUHTEŞEM”

“Gerçekte bu, reel borsalar ile finans merkezlerinin, bankalar ile bankerlerin aynı safta olduğu, bir önceki yüzyılın gereği olduğuna inanılan mantıkla, yeterince tartışılmadan İstanbul’a dayatılan bir projedir. Ve bu, şehrin orada yaratacağı yoğunluğu, özellikle de trafiği hesaba katmadan.” Cumhurbaşkanımızın dediği gibi ilk defa açsalar 5 bin, 10 bin kişi. ve araçları yoğun trafiği çok zor duruma sokacaktı. TBM indiği gün buradaydım. Hat, Finans Merkezi’ne ulaşsaydı büyük bir sorunu çözecek, büyük kaosun önüne geçecek bir projeydi, doğru ama bir anlamda da Sayın Cumhurbaşkanımızın dediği gibi çok önemli bir ihtiyacı ortadan kaldıracak bir proje. kuzeyden güneye. İlerleme şaşırtıcı.

“YÜZÜMÜZÜ MUTLU ETMEDİNİZ”

Bunu Meclis’te tartıştığımızı hatırlıyorum. O dönemde İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde genel sekreter yardımcısı olarak görev yapan kişi daha sonra ulaştırma bakanı oldu. Sonra bizi metroyu yapmamakla suçladı. Bu metroları kendisinin başlattığını söyledi. Sizden aldığımız ilk verilerle “%5’iniz kaldı” dedik. 3 yıldır hiçbir ilerleme kaydedemedin. Şimdi diyorduk ki, ‘Bunun için para bulacağız, kaynak bulacağız, yapacağız’. Bizi yüz üstü bırakmadınız CHP. Kusursuz bir işti, gurur kaynağıydı. Bu kadar hızlı ilerlemesi ve önümüzdeki yıl tamamen faaliyete geçmesi büyük bir başarı. Emeği geçen herkesi tebrik ediyorum. Ayrıca çok güzel bir şey var. Bazı yerlere gidiyorum ve gittiğimizde insanlar işlerinden son derece mutsuz, asık suratlı, yorgun yüzlerle… Burada gördüğüm herkes başında yelek ve kaskla gülümsüyor. Bu harika bir şey. Bu, organizasyonun nasıl yönetildiğinin, çalışan memnuniyetinin ve ekip olarak özveri ruhunun göstergesidir. Selam olsun böyle gülen yüzlerle İstanbul’u gülümsetenlere.

İMAMOĞLU: “Bugüne kadar durmayan şantiyeyi durmadan taşıdık”

Denetlenen hattın ihalesinin 2017 yılında yapıldığını hatırlatan İmamoğlu, yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Her ne kadar çalışmalar başlamış gibi görünse de neredeyse 2-2,5 yıl sonra başlatmayı başardık. Çünkü o zamana kadar burada ne finansman ne de kaynak üretilebiliyordu. Bu tür yatırımların özkaynağa dönüştürülebilecek yatırımların ötesinde bir maliyeti de var. O andan itibaren, ilk çabalarımızın yeni gelmesiyle finansman bulduğumuz yerlerden biri burası oldu. 2019 yılının Ekim-Kasım ayı gibiydi. Aslında durmuş olan şantiyeyi bugüne kadar hiç durmadan sürdürdük ve bu hattı önümüzdeki yılın Ekim-Kasım ayları arasında İstanbul’a getirmeyi umuyoruz. Doğal olarak bu finans merkezi için çok önemli bir hat. Finans merkezi şu anda yavaş yavaş istikrara kavuşuyor. Dolayısıyla bir anlamda eş zamanlı olarak bitirdik. Hatırlarsanız Finans Merkezi 3-4 yıl önce tamamlanmış olacaktı. Bitmiş olsaydı bu metro olmazdı. Biraz gecikme olursa ve teslim aldıktan sonra toplarsak koordineli ve eş zamanlı olarak hizmete açılacaktır. Bu Anadolu yakası için çok değerli olan Ümraniye, Ataşehir ve Kadıköy’ü birbirine bağlayan kuzey-güney aksında çok değerli bir hat olacak. İnşallah önümüzdeki yıl da açılışını hep birlikte yapacağız” dedi.

“ULAŞTIRMAYI DAHA ENTEGRE HALE GETİRECEK İŞ HIZRAY OLACAK”

İstanbul’u doğu-batı ekseninde iki kıta üzerinden birbirine bağlayacak HIZRAY projesine dikkat çeken İmamoğlu, şöyle konuştu: “Arkadaşlarımız HIZRAY üzerinde öyle bir çalışma yaptılar ki çoğunun istasyonu hazır. Yani istasyonlar yan yana olacak. Finans Merkezi veya 4. Levent istasyonlarını da değerlendirebildiği için… Elbette her istasyon yüksek bir maliyeti temsil ediyor. Sadece tünelle bağlanacak. Aynı zamanda entegrasyon da sağlayacak. HIZRAY dünyada eşi benzeri olmayan bir proje olacak. Böylesi daha iyi arkadaşlar. Yani bu gerçekten İstanbul’un mega işi. “Umarım doğudan batıya birbirine bağlanacak, ulaşımı daha entegre hale getirecek bir çalışma olur” dedi.

NE OLDU?

İmamoğlu, 2017 yılından bu yana ara verdiği proje olan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattının inşaatına 20 Eylül 2019 tarihinde yeniden başladı. 12 Mart 2020’de başladıkları çalışmaları yüzde 4 ilerlemeyle tamamladılar. Ray üretiminin başlayacağı hattaki çalışmaların ise yüzde 50’si tamamlandı. İstasyon, kavşak ve gece hatlarında toplam 40’ın üzerinde noktada çalışmalar “aç-kapa” ve “tünel açma” yöntemleriyle 24 saat sürüyor. 13 kilometre uzunluğunda ve 11 istasyondan oluşan hat, nüfusu yaklaşık 2 milyon olan Kadıköy, Ataşehir ve Ümraniye ilçelerinden geçiyor.

Hat, Göztepe 60. Yıl Park İstasyonu’ndan başlayıp Kazım Karabekir İstasyonu’nda sona eriyor. Metro tamamlandığında tam otomatik sürücüsüz hizmet verilecek. Saatte tek yönde 44 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak M12 hattı; Çarşı istasyonunda M5 Üsküdar-Çekmeköy metro hattı, Yeni Sahra istasyonunda M4 Kadıköy-Tavşantepe metro hattı ve Göztepe istasyonunda ise Marmaray ile entegre olacak.

Ayrıca; Yıl Park, Göztepe, Sahrayıcedit, Yeni Sahra, Ataşehir, Finans Merkezi, Site, Atakent, Çarşı, SBÜ Hastanesi ve Kazım Karabekir olmak üzere 60 istasyon yer alacak. Hat aynı zamanda HIZRAY projesinin İstanbul’u doğu-batı aksında bağlayacak bağlantı yolu üzerinde olacak.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu